ازاريابي در دو دسته سنتي و ديجيتال قرار گرفته است كه در روش سنتي، بازاريابي از طريق تبليغات كاغذي مانند روزنامهها، مجلات و بروشورها و يا تماس تلفني صورت ميپذيرد. بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ نوعي از بازاريابي است كه با پيشرفت تكنولوژي و گسترش استفاده از رسانههاي ارتباط جمعي شكل گرفته است. در اين روش از بازاريابي، از تمامي ظرفيتها و كانالهاي موجود در دنياي ديجيتال براي معرفي محصولات به مشتريان استفاده ميشود كه تأثير بسزايي در فروش و موفقيت كسبوكارهاي مختلف دارد.
اگر ميپرسيد برنامه نويسي در كجا كاربرد دارد؟ بهتر است بگويم همه جا! امروزه تمامي سيستمهايي كه اندكي هوشمند به نظر ميرسند برنامهنويسي شدهاند!
به گوشي موبايل خود نگاه كنيد. براي تمام فعاليتهايي كه اين گوشي انجام ميدهد (فرستادن پيام، گرفتن عكس، پخش ويديو و…) برنامهاي نوشته شده است. تك تك نرمافزارهايي كه در آن نصب كردهايد توسط برنامه نويسها كدنويسي شده است.
برنامهنويسي يك روش حل مسئله به كمك كامپيوتر است. فرض كنيد كه وارد بانك ميشويد و كدملي خود را به متصدي بانك اعلام ميكنيد. متصدي به كمك تنها يك كد تمامي اطلاعات حساب بانكي شما را پيدا ميكند. مشخصات شما، گردشهاي مالي، موجودي و ….
اين امكان به كمك برنامهنويسي ايجاد شده است. سيستمي كه براي بانك طراحي شده با دريافت كدملي شما، اطلاعات شما را از ميان ميليونها اطلاعات ديگر پيدا كرده و در قالب جداول نمايش ميدهد.
در واقع يك تيم برنامه نويسي اين سيستم را به اين صورت برنامهنويسي كردهاند. بنابراين ميتوان گفت برنامهنويسي يك علم است كه به كمك آن ميتوان به كامپيوتر دستوراتي براي اجرا داد. دستورات را در قالب كدهايي به كامپيوتر ميدهيم اين اطلاعات و دستورات در مغز كامپيوتر (CPU) پردازش ميشوند و خروجي كار به كاربر نمايش داده ميشود.